اقامت تحصیلی در دانمارک

برخی از دانشجویانی که برای مهاجرت تحصیلی به کشور دانمارک مهاجرت می نمایند خواهان اخذ اقامت تحصیلی در دانمارک می باشند . از این رو به دنبال راهی برای اقامت تحصیلی در دانمارک  می باشند تا آن را به اقامت دائم تبدیل نمایند تا در  نهایت به  تابعیت این کشور نائل آیند . در صورت انجام پروسه مهاجرتي خود توصیه می شود با موسسات مهاجرتی معتبرتر تماس گرفته و از مشاوران با تجربه مشورت نماييد  تا قواعد و جزئیات پروسه اي مهاجرتي شما را در اختیار شما بگذارند و جهت بررسي پرونده خود و قبل از صرف هزینه ها سوالات  خود را  با مشاورین متخصص مطرح بفرمائید .

کشور دانمارک همه ساله تقاضای بسیاری برای ادامه تحصیل از دانشجویان بین المللی دریافت می نماید . از این رو دانشجویان برای ورود و اخذ اقامت نیازمند کسب اطلاعات اولیه از نحوه درخواست و مدارک مورد نیاز خواهند داشت که ما در ذیل به صورت کامل توضیح داده ایم :

شما شهروند کدام یک از کشور های ذیل هستید ؟

*شهروند شمال اروپا هستید.

* شهروند اتحادیه اروپا  EEA می باشید.

* دانشجویان از کشور های غیر اتحادیه اروپا   EEAهستید .

* دانش آموزی هستید که با تبادل دانشجو از یک کشور غیر اتحادیه اروپا  EEA آمده اید .

اگر شهروند شمال اروپا هستید :

دانش آموزان از کشورهای شمال اروپا نیاز مجوز اقامت ندارند . شما در صورتی که در دانمارک بیش از 3 ماه تحصیل می کنید ، می توانید برای دریافت  یک شماره CPR دانمارکی در اتاق بین المللی ، Gyldenløvesgade 11  اقدام نمایید .

اگر شهروند اتحادیه اروپا  EEA می باشید :

دانشجویان از کشورهای اتحادیه اروپا EEA ، در صورتی که اقامت شما بیش از سه ماه طول خواهد کشید ، نیاز به اجازه اقامت خواهید داشت.  متقاضی می تواند برای ثبت نام گواهی اقامت و شماره CPR دانمارک اقدام نماید .

دانشجویان از کشور های غیر اتحادیه اروپا   EEAهستید :

قبل از آمدن به دانمارک ، شما باید یک ویزای اقامتی از دانمارک درخواست و دریافت کنید.پس از پذیرش ، درDTU  پروسه اقامت (ST1) آغاز خواهد شد .  شما یک شماره cpr به همراه یک گذر واژه برای فعال کردن پرونده خود جهت شروع پروسه ویزای اقامتی دریافت خواهید کرد . این مرحله به شما اجازه می دهد به فرم درخواست اصلی ST1 برای مجوز اقامت دسترسی پیدا کنید و شما پس از تکمیل مرحله دوم  که پرداخت هزینه آن می باشد ، باید مدارک مورد نیاز را ضمیمه نمایید و در نهایت شناسه پرونده مورد نظر خود را وارد نمایید.
زمان بررسی پرونده شما در حدود 60 روز کاری ممکن است به طول بی انجامد .

لطفا توجه داشته باشیددر صورتی که به عنوان یک کشور غیر اتحادیه اروپا  EEA وارد دانمارک می شوید ، ظرف مدت 5 تا 8 روز پس از ورود به دانمارک خود را به شهرداری محل سکونت خود معرفی نمایید و در آنجا ثبت نام کنید.

هزینه در خواست و زمان حدودی آن برای اجازه اقامت در دانمارک برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا :

بررسی سریع و درخواست آنلاین:  هزینه پردازش: 235 یورو.

زمان پردازش : تا 2 ماه حدود 60 روز کاری

ارائه نامه تمکن مالی در حدود 5903 دلار DKK / ماه.

برای دانشجویانی که قصد دارند در دانمارک کمتر از 3 ماه اقامت داشته باشند :

برای آن که بخواهید در مدت زمان کمتر از 180 روز در کشور دانمارک اقامت داشته باشید نیازی به دریافت ویزای D نخواهید داشت . این ویزا  را به همراه مدارک خود به کنسولگری دانمارک در کشور خود برده و درخواست خود را ارائه نمایید.

لازم به ذکر است برخی از کشور ها برای ورود به کشور دانمارک نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت و افراد تبعه این کشور ها برای این نوع ویزا نیاز به درخواست نخواهند داشت .

برای دانشجویانی که قصد دارند در دانمارک بیش از 3 ماه اقامت داشته باشند :

دانشجویانی که مایل به اقامت در دانمارک برای مدت زمان بیش از 3 ماه هستند ، برای درخواست اقامت دانشجویی می بایست اقدام  نمایند . در این حالت دانشجو باید ویزای نوع D  را درخواست کند که یک ویزای اقامتی می باشد .

مدارک مورد نیاز دانشجو برای درخواست ویزای دانشجویی در دانمارک :

*نامه پذیرش دانشگاه .

* ارائه مدرک زبان ( عموم دانشگاه ها از دانشجو مدرک IELTS 6.5 را مطالبه می نمایند ).

* فرم درخواست ویزای دانشجویی که بهتر است آنلاین تکمیل شود .

* مدارک دال بر تمکن مالی دانشجو به میزان حداقل 10.000 یورو .

* ارائه اصل گذرنامه دانشجو .

* ارائه اصل شناسنامه  یا مدرک تولد .

* ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات آنها از دیپلم تا آخرین مدرک تحصیلی دانشجو .

* بیمه نامه مسافرتی

* ارائه study plan  با نگارش حرفه ای دانشجو .

اگر اسناد شما در اصل در دانمارک ، انگلیسی ، آلمانی ، نروژی یا سوئدی صادر نشده باشد ، شما باید آنها را به انگلیسی یا دانمارکی ترجمه کنید .

لازم به ذکر است که برای متقاضیان بالاتر از 18 سال نیاز به عکس و ارائه اثر انگشت الزامی می باشد .

امروز برای ادامه تحصیل کشور دانمارک جزء بهترین کشور هایی می باشد که می توان به دانشجویان معرفی نمود .  کشور دانمارک هم از نظر رفاه اجتماعی در جایگاه خوبی واقع شده است و هم از نظر موقعیت  کاری ، افراد حاضر در این کشور مشکل کاری نخواهند داشت . از این رو دانشجویان می توانند با آرامش بیشتری پس از اتمام دوره تحصیلی به دنبال کار باشند و سریع تر جذب بازار کاری شوند . کشور دانمارک روی فاصله تحصیلی (  GAP) و سن دانشجو حساسیت کمتری را به خرج می دهد و شما می توانید پس از اطمینان از  انتخاب راه خود پروسه پذیرش و ویزا دانمارک را آغاز نمایید .

در کشور دانمارک دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیل خود اقامت خود را به انواع ویزای کاری ،  سرمایه گذاری ، ازدواج تبدیل نمایند و یا در خاک دانمارک تا اخذ اقامت دائم خود تحصیل خود را ادامه دهند و ویزای تحصیلی خود را تمدید نمایند . اقامت تحصیلی در دانمارک برای شما می تواند فرصت عالی برای رشد و پیشرفت تحصیلی باشد .

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 پاسخ